Marathon Training

Marathontraining voor Rotterdam 2019

Vanaf woensdag 2 januari 2019 start de training voor de Marathon van Rotterdam 2019. Het trainingsschema is gebaseerd op 4 trainingen per week. In principe 3 gezamenlijk en één individueel.

Trainingen

  • Zondag:

Lange duurloop (met een beperkt aantal lichte versnellingen)

    • Groep 1:        Tempo 5.30 per kilometer begeleiding Arjen Mulder
    • Groep 2:        Tempo 6.00 per kilometer begeleiding Martin Dijkstra
  • Maandag:

Uitlopen max 10 km

  • Woensdag:

Interval. Inlopen deels met de woensdagavondgroep en vervolgens splitsen

  • + 1 training voor jezelf

Aanvangstijden trainingen

  • Zondag vanuit De Loet:
    • Tot 20 km : 9.30 uur
    • 20 tot 25 km: 9.00 uur
    • 25 en meer: 8.30 uur
  • Maandag vanuit Clubhuis:
    • 19.30 uur
  • Woensdag vanuit Clubhuis
    • 19.00 uur

Overige info

  • Op verzoek van meerdere lopers is in het schema de maximale afstand 28 kilometer. Een aantal van jullie zal ongetwijfeld een aantal keer 30 of meer willen lopen. Uiteraard is dit mogelijk door op de betreffende zondagen een extra lusje te lopen.
  • Er worden zo mogelijk alternatieve routes bekeken om zo ook een keer elders te lopen. Ideeën zijn welkom.
  • De zondagroute wordt in principe donderdagavond op de WhatsApp-groep geplaatst.
  • Intentie is om drankposten bij lange lopen regelen.

Heb je interesse om deel te nemen aan één of meer gezamenlijke trainingen, meld je aan bij Martin Dijkstra via 06 18 65 26 27

TRAININGSSCHEMA/LOGBOEK PDF

TRAININGSSCHEMA/LOGBOEK

DOWNLOAD EXCEL BESTAND